Tales of Monkey Island

Zobraziť všetky sekcie Skryť všetky sekcie

Návrat na hlavnú stránku

Úvod

Z hlavného stožiara lode zoberte recept /Voodoo Recipe/ a pri kormidle zodvihnite zo zeme malú truhlu /Monkey Coffin/. Prezrite si ju a nájdete v nej pivo z koreňa /Root Beer/. Keď do neho hodíte mentolky /Breath Mints/, získate šumiace pivo /Fizzy Root Beer/. Šabľu z inventára /Cutlass/ postriekajte pivom a voodoo kúzlo na zneškodnenie LeChuck-a by malo byť hotové. Guybrush však fľašu s pivom nešťastnou náhodou rozbije a vám neostáva nič iné, než rýchlo zostaviť nejakú vhodnú náhradu. Porozprávajte sa s Elaine a na LeChuck-ovej lodi odseknite šabľou z rastliny /Chuck the Plant/ jeden koreň /Chuck Roots/. Hoďte ho do suda s grogom /Barrel/ a pridajte aj pár mentoliek. Namočte šabľu do vzniknutej substancie a použite ju na LeChuck-a.

Po výbuchu lode skončíte s voodoo rukou na Flotsam Island-e, kde sa zoznámite s novinárom menom Davey Nipperkin. Ten vám okrem iného povie, že z tohto ostrova sa nedá odplávať kvôli nezvyčajnému vetru, ktorý fúka vždy len smerom k brehu. Oznámi vám tiež, že jediná osoba, ktorá by vám mohla pomôcť opustiť ostrov je Deep Gut.

Chapter 1 - Launch of the Screaming Narwhal

1.1 Pirátske noviny

Choďte do prístavu a porozprávajte sa s Nipperkin-om, ktorý vie kde sa nachádza Deep Gut. Povie vám to však iba ak pre neho vytvoríte materiál, o ktorom by mohol písať v novinách. Rád by písal o pirátskych činoch ako napríklad barová bitka, nájdenie pokladu alebo zajatie lode.

1.1.1 Barová bitka

Choďte doľava na koniec prístavu a stretnete tam aktuálneho kapitána lode Screaming Narwhal menom Reginald Van Winslow. Keď preskúmate ponožky visiace na šnúre /Socks/, nájdete v nich členskú kartu /Membership Card/ do klubu "Club 41". Choďte s ňou ku klubu, ktorý je na pravom kraji prístavu a zaklopte na dvere. O všetko ostatné sa postará vaša voodoo ruka.

1.1.2 Hľadanie pokladu

Popri predajcovi sklenených figúriek v ľavej časti prístavu vojdite do džungle a choďte spodnou cestou doľava. Prídete k pirátovi, ktorý sa hrá s bábikami. V rozhovore s ním sa dozviete, že hľadá vzácnu figúrku zvanú Dark Ninja Dave, ktorá by mala byť zakopaná niekde na ostrove a dá vám mapu toho miesta /D'Oro's map/.

1.1.2.1 Mapa so zvieratkami

Prezrite si mapu a zistíte, že sú na nej nakreslené rôzne zvieratká. Na prvý pohľad je to zvláštne, no vždy keď sa v tejto džungli priblížite k cestičke, ozve sa hlas nejakého zvieraťa. Podľa mapy môžete ísť teda jednoducho tak, že pôjdete iba cestami, kde sa ozve hlas zvieraťa nakresleného na mape. Hľadať musíte začať od studne, ku ktorej sa dostanete od D'Ora hornou cestou. Použite mapu na studňu a po krátkom zemetrasení choďte postupne podľa zvukov zvierat nakreslených na mape. V cieli bohužiaľ nájdete len dieru v zemi, a tak budete musieť získať figúrku temného ninju iným spôsobom.

1.1.2.2 Výroba figúrky temného ninju

Vráťte sa k D'Oro-vi, upriamte jeho pozornosť iným smerom a z kopy za ním si rýchlo zoberte jednu figúrku /Action Figure/. Choďte k Nipperkinovi a zo zeme zdvihnite pozostatky po pohári /Broken Grogatini Glass/, ktorý vyletel z klubu počas vami spôsobenej bitky. Figúrku od D'Oro-a namočte do atramentu v sude /Vat/. Skombinujte šabličku z pohára /Grogatini Sword/ s čiernou figúrkou /Ink-Stained Action Figure/ a Dark Ninja Dave je na svete.

Vráťte sa do džungle k diere v zemi /X Marks the Spot/ a vložte do nej figúrku /Ninja Action Figure/. Choďte k D'Oro-vi a doveďte ho k pokladu.

1.1.3 Zajatie lode

V džungli choďte pri studni doprava a zo zeme zoberte výbušniny /Pile of Bombs/. Choďte do prístavu k lodi, na ktorej je Van Winslow. Skúste sa dostať na loď po šnúre na prádlo /Clothesline/, po doske /Plank/ a po reťazi od kotvy /Anchor Chain/. Van Winslow na vás vysype uhlíky a tie zapália kaluž masti /Grease Fire/. Pripáľte na nej bombu a vložte ju do trenírok visiacich na šnúre /Frilly Pink Underwear/. Následne skúste preliezť k Van Winslow-ovi po šnúre a on pritiahne bombu k sebe.

1.2 Deep Gut

Po splnení všetkých troch úloh vám Nipperkin dá mapu podľa k miestu, kde sa nachádza Deep Gut /Deep Gut Map/. Na mape sú dva stĺpy nachádzajúce sa pri vstupe do džungle vyznačené ako začiatok cesty a orientácia odtlačkov nôh označuje smer, ktorým sa máte od stĺpov vydať. Popri predajcovi sklenených figúriek v ľavej časti prístavu teda vojdite do džungle, choďte spodnou cestou doľava a potom už len stále hore až dôjdete k chatrči /Creepy Shack/. Vojdite dverami a použite vstupné heslo "Deadline", ktoré bolo napísané na mape. V chatrči stretnete starú známu Voodoo Lady. Počas rozhovoru sa dozviete, že pri nesprávnom úvodnom voodoo obrade ste od LeChucka dostali osýpky (The Pox of LeChuck), ktoré sa teraz šíria celým Karibikom a môže ich vyliečiť iba veľká špongia (La Esponja Grande). Dostanete tiež medailón /Locket/.

1.3 Opačný vietor na Flotsam Island-e

1.3.1 Starobylý zvitok

Pri odchode z chatrče vám Voodoo Lady dá starobylý zvitok v nerozbitnej fľaši /Unbreakable bottle/, ktorý by vám mal pomôcť dostať sa z ostrova.

1.3.1.1 Nerozbitná fľaša

Choďte do prístavu a porozprávajte sa s predavačom sklenených figúriek. Počas rozhovoru vám dá sklenú trúbku /U tube/ a predvedie vám rozbíjanie nerozbitných fliaš. Choďte k lodi, vylezte na ňu po reťazi držiacej kotvu a vystreľte z dela. Vietor otočí delovú guľu a tá rozbije sklených jednorožcov. Teraz môžete ísť k obchodu a zobrať rozbíjač nerozbitných fliaš /Unbreakable Bottle Breaker/. Skúste ho použiť na rozbitie nerozbitnej fľaše od Voodoo Lady, no vaša chorá ruka vám v tom zabráni. Najvyšší čas vyhľadať lekársku pomoc.

1.3.1.2 V zajatí markíza De Singe

Choďte k domu lekára v ľavej časti prístavu. Keď zaklopete na dvere, odpadne kvetináč /Flower Pot/ a Guybrush ho zodvihne. Zaklopte ešte raz a uvíta vás miestny lekár Marquis De Singe. Po krátkom rozhovore vám lokálne umrtví ruku, no tiež vás uväzní a bude vám ju chcieť amputovať. Pripútaný na lehátko zoberte zo stolíka napravo kľúč /Key/ a použite ho na klietku s opicou /Cage/. Cinknite na zvonček /Bell/ a opica prehodí obrázok v projektore. Stúpte nohou na ľavý pedál pod stolíkom so zvončekom. Spustí sa stroj v pravom rohu miestnosti a dá opici elektrický šok. Pravým pedálom dáte opici banán, po zjedení ktorého sa pozrie na premietaný obrázok a nájde zobrazený objekt v miestnosti. Keď priskočí k stroju v pravom rohu miestnosti, dajte jej šok ľavým pedálom a ona chvostom zhodí RTG snímok vašej ruky /Picture of Guybrush's Hand/. Zdvihnite ho zo zeme a vložte medzi ostatné obrázky pri projektore. Cinknite na zvonček a opica ho vloží do premietačky. Hoďte jej banán pravým pedálom a ona odskočí ku kostre na ktorej je zavesený kľúč od vášho väzenia. Dajte jej ľavým pedálom elektrický šok a privolajte ju cinknutím na zvonček. Pravým pedálom jej hoďte banán a ste slobodný.

1.3.1.3 Mapa na starobylom zvitku

Keďže vaša ruka je dočasne umrtvená, už vám nič nebráni rozbiť nerozbitnú fľašu pomocou rozbíjača. Fľaša praskne a vyberiete z nej starobylý zvitok /Ancient Scroll/, ktorý je však na prvý pohľad prázdny. Choďte k budove súdu v strede prístavu a porozprávajte sa s pirátom, ktorý tam sedí. Zistíte, že sa volá Hemlock McGee a popri rozhovore vám dá špeciálny okulár /Eye of the Manatee/. Použite ho na zvitok a zistíte, že je to mapa podobná tej, ktorá popisovala cestu k figúrke temného ninju. Táto mapa sa používa rovnako ako predchádzajúca, no okrem zvieratiek obsahuje aj obláčik, ktorý znamená, že musíte ísť podľa smeru vetra. Choďte k chatrči Voodoo Lady a zoberte veterníček /Ancient Weather Vane/, ktorý leží pred ňou na zemi. Vždy keď ho preskúmate, ukáže vám aktuálny smer vetra. Podľa mapy musíte začať hľadať od oltáru, ku ktorému sa dostanete od vstupu do džungle hornou cestou vľavo. Použite zvitok na oltár a po krátkom zemetrasení choďte postupne podľa zvukov zvierat nakreslených na mape. Keď prídete na miesto, kde je na mape nakreslený obláčik, preskúmajte veterníček a ten vám ukáže kadiaľ máte ísť. Na mieste so studňou, použite kvetináč a po krátkom zemetrasení môžete ísť ďalej podľa mapy až dôjdete ku kamennému kruhu. Prejdite po jeho vonkajšom okraji dookola proti smeru hodinových ručičiek a po ďalšom zemetrasení môžete ísť opäť ďalej podľa mapy. Keď dôjdete do cieľa uvidíte ako Marquis De Singe vychádza spoza tajných kamenných dvier.

1.3.1.4 Dôkaz proti markízovi De Singe

Môžete ísť k domu markíza a obviniť ho, že má prsty v divnom správaní vetra na Flotsam Island-e. Odbije vás však s tým, že nemáte dôkaz. Choďte teda do chatrče Voodoo Lady a porozprávajte sa s kostrou papagája. Keď ho Voodoo Lady odhodí, zoberte ho zo zeme /Pyrite Parrot/ a vráťte sa k tajným kamenným dverám /Giant Doorway/. Použite rozbíjač nerozbitných fliaš na kryštál /Crystal Nose/ v strede dverí a zo zeme zdvihnite kamennú tvár /Ancient Door Face/. Nakuknite dovnútra otvorom a vpustite tam papagája. Potom choďte k doktorovi a ukážte mu kamennú tvár ako dôkaz. Bude vás nasledovať a dostanete sa až k veľkej soche, ktorá ovplyvňuje správanie vetra.

1.3.2 Štyri modly

Palicu markíza De Singe /Ancient Tool/ použite na ustricu /Clamshell/ pri veľkej soche a na ostrove sa zo zeme vysunú štyri kamenné modly.

1.3.2.1 Mysterious Idol

Prvá modla /Mysterious Idol/ sa nachádza hneď napravo od veľkej sochy. Položte na ňu veterníček a ten vám ukáže správnu kombináciu jednotlivých dielov modly. Nastavte ich a použite palicu markíza De Singe na ustricu pri modle. Príde markíz De Singe a pomocou svojej veternej pušky vás odstrelí na inú časť ostrova.

1.3.2.2 Enigmatic Idol

Choďte k druhej modle /Enigmatic Idol/ a opakujte postup s veterníčkom. Keď zistíte, že na tejto modle chýba správny nos, použite na ňu kvetináč /Flower Pot/. Opäť použite palicu markíza De Singe na ustricu a markíz vás opäť odstrelí na inú časť ostrova.

1.3.2.3 Strange Idol

Zamierte k ďalšej modle /Strange Idol/ a tam zistíte, že na nej chýba jedna z troch častí. Choďte teda na vašu loď a zoberte z ľavej časti paluby kus syra /Cheese Wheel/. Do tohto syra odtlačte ornamenty, ktoré sú pod oknami mestského väzenia /Jail Carvings/. Syr s odtlačkami /Imprinted Cheese Wheel/ použite ako chýbajúci kus na modle a opakujte známy postup s veterníčkom a palicou markíza.

1.3.2.4 Messed Up Idol

Choďte k poslednej modle /Messed Up Idol/ a tam už na vás bude čakať markíz so svojou veternou puškou. Odlákajte jeho pozornosť klamstvom o prítomnosti kráľa a strčte mu do hlavne trúbku v tvare U /U tube/. Na štvrtú modlu síce nemôžete použiť veterníček, no správna kombinácia sa dá určiť minimálne dvoma spôsobmi. Prvý spôsob je riadiť sa podľa zvukov, ktoré vydáva markíz pri točení jednotlivých častí. Pri správnej pozícii si totiž lahodne povzdychne. Druhý spôsob je preskúmať veterníček a všimnúť si na ňom správnu kombináciu (je to tá vpravo). Po správnom zostavení modly použite palicu markíza De Singe Ancient Tool na ustricu Clamshell pri modle a budete svedkom zmeny vetra na Flotsam Island-e.

1.4 Správny kurz pre Screaming Narwhal

Keď sa Van Winslow-ovi pokúsite oznámiť kurz vaša ruka sa opäť prebudí a nedovolí vám to. Môžete sa pokúsiť ukázať správny smer na mape, no ani to sa vám nepodarí. Choďte teda ku kormidlu a nakloňte loď doprava. Sud so smolou sa prevalí k delu a vy z neho musíte rýchlo vystreliť. Keď sa opäť pokúsite ukázať kurz na mape, namočíte si pri tom vašu "postihnutú" ruku do vyliatej smoly. Potom už len stačí Winslow-ovi povedať správny kurz.

Keď priplávate k cieľovému ostrovu, uvidíte ďalekohľadom Elaine spolu s LeChuck-om na jednej lodi a prekvapí vás stará známa..

Chapter 2 - The Siege of Spinner Cay

Comming soon..

Chapter 3 - Lair of the Leviathan

Comming soon..

Chapter 4 - The Trial and Execution of Guybrush

Comming soon..

Chapter 5 - Rise of the Pirate God

Comming soon..

 

© 2009 - Jaroslav Imrich