Escape from Monkey Island

Zobraziť všetky sekcie Skryť všetky sekcie

Návrat na hlavnú stránku

ÚVOD

INTRO: Guybrush opäť zapisuje do svojho lodného denníka a v skratke si spomína na svoj doterajší život. Pri opise návratu zo svadobnej cesty s Elaine ho práve ona preruší a prosí ho o pomoc v boji proti nepriateľskej lodi. Guybrush je však z neznámych dôvodov pripútaný k hlavnému stožiaru svojej vlastnej lode...

Vyhnať nepriateľa z lode je hračka. Prevrhnite trojnožku s horúcimi uhlíkmi a jeden si vezmite. Kopnite ho smerom k nabitému delu...

FMV: Jediný Guybrushov výstrel potopí nepriateľskú loď a piráti sú zajatí. Elaine sa zase môže venovať len Guybrushovi.

ACT 1: THINGS TO DO ON MELEE ISLAND WHEN YOU'RE DEAD

FMV: Vaša loď šťastne dorazila do prístavu na Melee Islande. Elaine si popri vykladaní batožiny robí starosti o obyvateľov, ktorý vraj budú šťastní, že sa im konečne vrátila guvernérka a mohli by si pri slávnostnom privítaní ublížiť. Na jej veľké prekvapenie je však prístav prázdny...

1.1 Melee Island

1.1.1 Katapult

Elaine bola vyhlásená za mŕtvu, preto na váš dom strieľa kamene pirát s dosť zvláštne tvarovanou chrbticou a vašou úlohou je zastaviť ho. Pokecajte si s ním a choďte do baru. Dobre si ho poobzerajte, všimnite si balón pri zadnom stole a prehoďte pár slov s pirátmi, ktorí hádžu šípky. Vyprovokujte nižšieho, aby hodil šípku do balónika pri stole. Balón praskne a vy môžete zo stola zobrať praclíky /bowl of jerky pretzels/. Vyjdite na mapu ostrova (stačí 2x stisnúť klávesu "O") a vyberte sa smerom dole k prístavu. Pokecajte si s vedúcou prístravu, pri automate na grog zoberte starú dušu /popped inner tube/ a vráťte sa ku guvernérskej vile. Na kaktus pri vile natiahnite dušu a Katapultmanovi ponúknite praclík (ak by vám došli praclíky, barman vám dá nové). Keď odíde zmeňte nastavenie katapultu, čím ho donútite kalibrovať na kaktus... Prvýkrát tu stretnete Charlesa L. Charlesa a dozviete sa, že chce kandidovať na guvernéra.

1.1.2 Loď

Povedzte Elaine o vašich problémoch s loďou a dá vám symbol guvernéra /Gubernatial Symbol/. Choďte za vedúcou prístavu, ukážte jej tento symbol a ona vás zavedie k lodi. Chýba vám už len...

1.1.3 Posádka

1.1.3.1 Carla a Otis

Pred Melee Town Hall si pokecajte s dvoma pirátmi a zistíte, že je to Carla a Otis. Navrhnite im cestu s vami a sľúbte im za to prácu vo vláde. Choďte do vily a medzi Elaininou zbierkou čínskeho porcelánu nájdete pracovnú zmluvu /cushy government job contract/. Dajte ju Elaine podpísať a odneste ju Carle.

1.1.3.2 Navigátor - Mr. Cheese

V SCUMM bare si pokecajte s majiteľom pri krbe a navrhnite mu účasť na vašej ceste. Budete ho však musieť poraziť v pretláčaní. Ak ste hrali predchádzajúce diely, nebude to pre vás problém, avšak pre zelenáčov uvádzam vysvetlenie systému boja: Súboje sú čisto psychickou záležitosťou. Znamená to asi toľko, že jeden pirát urazí druhého, no ten môže urážku prebiť správnou odpoveďou a tak sa priblížiť k víťazstvu. Potom zase uráža druhý prvého a prvý sa snaží urážku prebiť. Žiadny pirát nevie odraziť všetky urážky, a preto vždy musí jeden vyhrať.

Pre uľahčenie hry uvádzam niektoré urážky a odpovede na ne:

- Only once have I met such a coward!
- He must have taught you everything you know.

- Your knuckles I will grind into a splintery paste.
- I thought that the bean dip had a strange taste.

- I've got muscles in places you've never even heard of.
- It's too bad none of them are in your arms.

- Hey, look over there!
- Yeah, yeah, I know: it's three headed monkey.

- My ninety-eight year old grandmother has bigger arms than you!
- Yeah, but we've both got better bladder control than you do.

- I'm going to put your arm in a sling!
- Why, ya studying to be a nurse?

- Do I see quivers of agony dance on your lip?
- It's laughter that's caused by your feathery grip.

- My stupefying strength will shatter your ulna into a million pieces!
- I'm surprised you can count that high!

- Give up now, or I will crush you like a grape!
- I would if it would stop your WINE-ING.

- Your arms are no bigger than fleas I've met!
- So THAT'S why you're scratching. I'd go see a vet.

- People consider my fists lethal weapons!
- Sadly, your breath should be equally reckoned.

- You're the ugliest creature I've ever seen in my life.
- I'm shocked that you've never gazed at your wife.

- Today, by myself, twelve people I've beaten.
- From the size of your gut, I'd guess they were eaten.

- I've out-wrestled octopi with these arms!
- I'm sure that spineless creatures everywhere are humbled by your might.

- My forearms have been mistaken for tree trunks!
- An over-the-counter defoliant could help with that problem.

Existujú ešte urážky nepodarky ako napríklad "You're not very nice." a tiež odpovede nepodarky napr. "Oh, yeah?", takže tie nepoužívajte. Keď Mr. Cheesa porazíte, choďte do prístavu a pripravte sa na cestu na

1.2 Lucre Island

Choďte do právnej kancelárie, kde dostanete list. Vyjdite von, prečítajte si ho a dozviete sa o dedičstve, ktoré je uložené v banke. Choďte do banky, požiadajte slečnu o vaše dedičstvo a ukážte jej symbol guvernéra.

FMV: Úradník zaviedol Guybrusha do trezora a kým sa Guybrush prehrabával v truhlici s dedičstvom, prišiel do banky niekto prezlečený za Guybrusha. Pravého Guybrusha zatvoril v trezore a zobral jeho truhlicu s dedičstvom.

1.2.1 Zavretý v trezore

Zo stola zoberte meč /old sword/ a špongiu /sponge/. V schránke je uložená hracia skrinka /music box/ a grog /bottle of fine grog/. Zo zeme zoberte ešte dva kúsky špongie a vreckovku, ktorú stratil zlodej /monogammed handkerchief/. Mečom vylomte spodný pánt dverí a požite ho aj na vzniknutú špáru. Do špáry napchajte všetky špongie a polejte ich grogom.

1.2.2 Som nevinný!

Inšpektor vás obviní a je len na vás, aby ste svoju nevinu dokázali. Pokecajte si s ním a môžete prehodiť pár slov aj s Otisom.

1.2.2.1 Kto je zlodej?

Choďte k chlapovi, čo predáva voňavky, pokecajte si s ním a z kopy si zoberte prázdny rozprašovač /empty spritzer bottle/. Ovoňajte viackrát vreckovku zlodeja a zistíte, čo vám pripomína vôňa. Vonia ako drevo, ryba, voda z bažiny a kvety. Choďte k stolárovi (House of Sticks) a keď si Ozzie zoberie svoju paličku, vypadnú z nej hobliny /wood shavings/. Zoberte ich a máte prvú prísadu. Pokecajte si s predavačom a choďte do obchodu s rybami (Bait Shoppe). Pokecajte si s predavačom a vpravo od dverí si zoberte bezplatnú rybiu návnadu /free bait/, čo je druhá prísada. Vyjdite na mapu, choďte k bažine (misty swamp) a z potôčika si naberte do rozprašovača vodu z bažiny. Opustite bažiny a choďte k Ozziho vile (foreboding mansion). Pri fontáne rastie žltý kvet /flower/, ktorý je poslednou prísadou. Keďže už máte duplikát vône zlodeja, choďte do predajne protéz (Palace of Prostheses) a pokecajte si s Daveom. Postriekajte ho vami vyrobeným parfémom a zistíte meno človeka, ktorý tak "smrdí". Dave má aj jeho adresu, no bez svojej opice ju nedokáže vybrať z databázy.

1.2.2.2 Opičia databáza - adresa zlodeja

Choďte ku zvláštnemu stroju /Twiddle with file retrieval system controls/ a uvidíte, že má tri bubny a každý z nich má päť strán. Každej strane prislúchajú určité písmena abecedy: zajacovi A-D, palme E-H, tekvici I-M, opici N-S a banánu T-Z. Meno zlodeja sa skladá z troch častí, preto musíte na každom bubne nastaviť symbol zodpovedajúci začiatočnému písmenu danej časti mena (napr. Jack D Riper má kombináciu Tekvica Zajac Opica atď.). Keď správne nastavíte bubny, stlačte červené tlačidlo a získate smer cesty k Peteho domu /directions/.

1.2.2.3 Ako sa dostať k Peteho domu?

Prehliadnite si ho a zistíte, že sú tam aj nejaké časy, preto budete potrebovať hodiny. Choďte k dvom pirátom, ktorý hrajú šach a pokecajte si s nimi. Musíte každého z nich zahovoriť, aby obaja premeškali svoj ťah. Piráti sa začnú "hádať" a vy si môžete zobrať ich hodiny /clock/. Choďte k bažine a hodiny položte na plť. Plávajte určitým smerom podľa mapy a toho, koľko je hodín. Prídete k bráne a budete rozprávať "sám so sebou". Druhý Guybrush vám dá aj nejaké predmety. Opýtajte sa ho aké číslo si myslíte a kľúčom mu otvorte dvere. Tento rozhovor si dobre zapamätajte, lebo keď sa stretnete druhý raz musíte ho úplne presne zopakovať aj s odovzdávaním predmetov, ibaže teraz budete vy v úlohe druhého Guybrusha. Ak sa pomýlite, budete vrátený opäť na začiatok bažiny. Urobte to teda dôkladne a dostanete sa k Peteho domu. Cez okno si vypočujte jeho rozhovor s Ozzim a musíte ho zajať.

1.2.2.4 Pete do rúk zákona...

V meste pred obchodom s rybami zoberte kačku /duck/ a vo väzení spod železnej panny plechovku s kuracím tukom /tin of chicken grease/. Tukom natrite rohožku pred Peteho domom a cez okno mu hoďte dovnútra kačku. Inšpektor ho síce uväzní, no ešte stále vám nebude veriť, že ste nevinný. Musíte mu doniesť veci ukradnuté z banky a poskytnúť dôkaz, že ste to neboli vy.

1.2.2.5 Lup a dôkaz

Choďte k Ozziemu a povedzte mu, že viete o jeho spoluúčasti na lúpeži a že ste už boli v skrýši pri poklade. Ozzie to pôjde skontrolovať a vy choďte za ním. Určite ho stratíte v lese, preto ho musíte nejako poznačiť. Choďte ku predavačovi voňaviek a zoberte si zo stola kolínsku vodu /cologne/. Keďže Ozzie nenávidí zápach pirátov, postriekajte ňou kožušinu, ktorá je pri jeho nohách. Zlomí paličku a vy do nej musíte pustiť termity. Choďte teda do predajne protéz a Daveovi dajte hraciu skrinku. Dave je slepý a teraz bude chvíľu aj hluchý, takže môžete ísť ku košu pod oknom, preskúmať ho a zobrať z neho drevenú ruku /wooden prosthetic hand/. Choďte s ňou do obchodu s rybami a nalákajte na ňu termity z malého cirkusu. S termitmi sa vyberte ku stolárovi a pustite ich na Ozzieho paličku. Za Ozzim budú zostávať piliny. Choďte teda k nemu a opäť ho vyprovokujte, aby išiel skontrolovať lup. Sledujte ho a prídete k jazierku. Keď Ozzie odíde preskúmajte okolie - za vyvýšeninou je tajný vchod do podzemného úkrytu. Vojdite tam a stisnite červené tlačidlo na stole. Uvidíte poklad za sklom. Vyjdite von a skočte do najhlbšej vody. (Spomínate si na prvý diel? Guybrush dokáže zadržať dych na desať minút!!!) Vo vode je však tma, preto vyjdite a choďte ku banke. Zlomeným mečom vypáčte poklop kanalizácie a presne si zapamätajte, čo je tam napísané. Choďte k Daveovi do obchodu s protézami a opýtajte sa, čo má zadarmo. Začne vám rozprávať príbeh a vy musíte presne doplniť mená z poklopu. Za odmenu dostanete umelú elastickú kožu /prosthetic skin/. Vložte ju do kanála pred bankou a skočte na ňu. Dostanete sa do banky, kde môžete potiahnutím šnúry zasvietiť svetlo. Zo stola zoberte nádobu na odpadky /Scupper Ware/, nehaste svetlo a choďte po rebríku na balkón odkiaľ ste prišli. Vľavo spozorujete divný tieň a nájdete umelý nos, čo však dokazuje iba to, že Pegnose Pete v banke bol a nie, že ju vykradol.

FMV: Na Melee Islande zatiaľ prebieha predvolebná kampaň oboch kandidátov a Charles sľubuje pirátom GROG ZADARMO, čím získava nad Elaine prevahu.

Vyskočte oknom a choďte do obchodu s rybami. Zoberte si ďalšiu návnadu a hoďte ju do nádoby na odpadky. Choďte ku skrýši s lupom a skočte do najhlbšej vody. Keď budú okolo vás plávať svetielkujúce ryby, otvorte nádobu s návnadou a o svetlo máte postarané. Vľavo uvidíte vchod do jaskyne. Vojdite a zoberte tu lup /Marley family heirlooms/ a maličký šrób /itty-bitty brass screw/. Vylezte z vody a odneste lup a šróbik inšpektorovi.

FMV: Inšpektor nasadí Petemu nos a zašróbuje ho, čím sa dokáže, že banku naozaj vykradol on. Guybrushovi dajú dole voodoo náramok, no Pete zatiaľ utečie...

Pozbierajte posádku a choďte späť na Melee Island.

FMV: Guybrush dá Elaine potvrdenie od právnikov a rozpráva jej čo zažil. Ako vždy zveličuje... Vtom vojde Charles a odhalí svoju pravú tvár - je to LeChuck. Má zálusk na Ultimate Insult a samozrejme aj na Elaine.

ACT 2: ENTER THE MANATEE

2.1 Melee Island

Choďte do mesta a vojdite do domu Voodoo Lady (horí na ňom mnoho fakieľ). Zatiahnite za ukazovák na veľkej kamennej ruke a porozprávajte sa s Voodoo Lady. Opýtajte sa jej na dedičstvo a získate náušnice /earrings/, náhrdelník /necklace/ a pero /pen on chain/. Chýba vám však štvrtá časť a musíte nájsť aj pôvodného majiteľa náušnic.

2.1.1 Štvrtá časť svadobného daru

Vyjdite na mapu a choďte k Meathookovi. Pokecajte si s ním a zistíte, že kreslil pre starého otca Elaine mapu ako svadobný dar, no neskôr ju premaľoval voskom a predal. Rozprávajte sa s ním, až kým nepreloží vedro so štetcom, z vedra zoberte štetec /paintbrush/ a choďte do prístavu. Prehľadajte vydávací otvor na automate na grog a nájdete štvrťák /quarter/. Hoďte ho do automatu a zoberte si jednu plechovku grogu /can of grog/. Choďte do SCUMM (LUA) baru, pokecajte so všetkými a sadnite si ku korýtku. (Výraz žliabok by bol lepší, lebo je slovenskejší, korýtko však lepšie vystihuje podstatu tohoto po slovensky ťažko opísateľného predmetu, preto ostanem radšej pri korýtku. Ak to však viete nazvať lepšie - mailujte - pochvala vás neminie.) U čašníčky si objednajte niečo varené a keď bude horiaca lodička plávať popri obraze, ktorý je pred vami na stene, zastavte podvodný mechanizmus štetcom a ponáhľajte sa do kuchyne. Tu nalejte do kotla grog.

FMV: Oheň roztopí vosk a je vidieť, že pod ním bola mapa.

Ak sa vám nepodarí roztopiť vosk na prvý pokus, buďte trpezlivý a skúšajte znova. Obraz dostanete do daru. Je to štvrtá časť - mapa. Choďte do prístavu a soche na predku vašej lode nasaďte náušnice a náhrdelník. Dajte jej aj pero a ona vám vyznačí na mape ostrov, kde sa nachádza Ultimate Insult. (Pripravte si druhé CD!)

2.2 Jambalaya Island

Pobehajte si po meste a podozvedajte sa niečo o Ultimate Insulte. Skladá sa z troch častí, ktoré musíte získať. Poďme teda na to...

2.2.1 Ultimate Insult

2.2.1.1 Zlatá soška

Choďte na mapu a stavte sa pri súťaži v skokoch do vody. Pokecajte si s majstrom Marcom de Pollo a vyzvite ho na súťaž. Musíte však ísť ku rozhodcom a požiadať ich o certifikát. Ukážte ho Marcovi a skočte ako chcete, aj tak zatiaľ nemôžete vyhrať. Choďte k rozhodcom a každého sa spýtajte, čo bolo na vašom skoku zlé. Prvý žľava je podplatený a má zlú ženu a milenku. Vyjdite teda na mapu, choďte ku Stanovi, pokecajte s ním, zoberte si brožúrku /Time Share Brochure/, prezrite si ju (je v nej rozhodca aj s milenkou) a povydierajte s ňou trochu podplatiteľného rozhodcu - odteraz máte od neho vždy desiatku! Druhý hodnotí, ako sa vám podarí napodobniť Marcov skok a prezradí vám ovládanie: šípka hore - Keelhaul, šípka dole - Rum Barrel, šípka vpravo - Spinning Swordsman, šípka vľavo - Alpha Monkey. Keď ide Marco skákať počúvajte, aké polohy hovorí rozhodca a keď sa budete odrážať od dosky naštikajte presne také poradie polôh. Je to dosť jemné, no naľavo sa po stisnutí šípky ukáže soška, preto ak by ste preštikli, vidíte to. Ak je soška otočená hlavou hore, tak to znamená, že ste trafili správnu polohu. Výhodou je, že nemusíte stískanie šípiek časovať a tak si môžete vkľude stisnúť všetky tri polohy už pri odrážaní a potom sa len pozerať na svoj nádherný skok. Ak urobíte rovnaké kreácie ako Marco, dostanete desiatku aj od druhého rozhodcu. Tretí rozhodca hodnotí dopad do vody, preto potrebujete urobiť, čo najmenší šplech. Pri vašej lodi nastúpte do malého člna /rowboat/, ktorý je verejnou loďou a po stretnutí admirála Casabu sa dostanete na Knuttin Atoll. Choďte sa hneď zapísať do školy a po absolvovaní "učlovečovacieho":-) kurzu odpovedzte na všetky otázky najhoršie ako sa len dá. Dostanete somársku čapicu /dunce cap/, ktorá dáva telu veľmi aerodynamický tvar a zlepšuje dopad do vody. Choďte teda opäť vyzvať Marca na súťaž a pred skokom si nezabudnite nasadiť somársku čapicu a zapamätať Markove kreácie. Keďže dostanete rovnaký počet bodov ako Marco, bude nasledovať ešte jeden skok. Teraz však vy musíte ísť prvý. Nech skočíte ako chcete, Marco dostane viac bodov, lebo sa namaže olejom a bude menej špliechať. Nepomôže vám ani protest u rozhodcov, lebo namazanie sa je dovoľené. Choďte teda do mesta, v StarBuccaneer si pri pulte zoberte zdarma koláč /Schmear Whiz/, odjedzte z neho trochu a zbytok hoďte do Marcovej fľaše s olejom. Opäť ho vyzvite k súpereniu a teraz už určite vyhráte zlatú sošku /Diving trophy/.

FMV: Na Melle Islande práve prebiehajú voľby, no Elaine nikto neuveril, že Charles je LeChuck, a tak je jeho víťazstvo viac než isté.

2.2.1.2 Šálka

Potrebujete šálku s obrazom opice, ktorá je v Planet Threepwood a je dobre strážená. Je však prístupná tomu, kto má lístok a ak sa vám ju podarí zameniť s inou je vaša. Choďte teda do StarBuccaneeru a z tašky pani, ktorá stojí pri regáli si "požičajte" šálku /StarBuccaneer's logo mug/. Choďte ku Stanovi a z múrika (u nás tomu hovoríme cokeľ) okolo jeho domu zoberte lepidlo /jar of glue/. Choďte do Microgoggery, pokecajte si s Carlou a opýtajte sa barmana na rodeo. Vyskúšajte si to... Bolelo? Bude lepšie ak koňa polejete lepom a skúsite to ešte raz. Vyhráte lístok do Planet Threepwood /Planet Threepwood Coupon/. Už vám nič nebráni v návšteve reštauračného zariadenia Planet Threepwood. Môžete si pokecať s Murrayom. V reštaurácii si pri vchode prečítajte menu. U časníčky si objednajte hocičo a povedzte, že platíte kupónom, ktorý ste vyhrali na rodeu. Keď si sadnete, čašníčka vám prinesie nápoj v potrebnej šálke. Nemôžete s ňou odísť, ale pirát, čo je blízko vás vám namaľuje karikatúru aj so šálkou. Natrite karikatúru lepom a použite ju na šálku od pani zo StarBuccaneeru. Vzniknutý falzifikát vymeňte za Mega Monkey Mug.

(Lístok do Planet Threepwood sa dá získať aj iným spôsobom. Choďte ku StarBuccaneeru a cez okno si všimnite prázdnu šálku. Vojdite dnu a zoberte ju. Požiadajte obsluhu o znovunaplnenie a choďte ku Stanovi. Stan vám môže rozprávať o svojom novom "biznise", avšak za normálnych okolností zaspíte. Vypite teda kávu a poproste ho, aby vám to povedal znovu. Vaša odmena bude lístok do Planet Threepwood. Ak by však potrebovali viac lístkov, tak po vyhratí lístku od Stana a v rodeu sa ich pred Microgroggery objavý plný sud.)

2.2.1.3 Klobúk

Verejnou loďkou preplávajte na Knuttin Atoll. Pred školou spusťte požiarny alarm a keď vybehne učiteľka, vy rýchlo vbehnite dnu. Potrebujete iba vábničku na papagáje /whistle/, ktorá je v truhlici. Ak ju máte vyberte sa popri mori doprava až prídete k dvom pirátom. Zistíte, že pirát s papagájmi ukradol zo sochy na námestí klobúk a skryl ho niekte pod kameňom na pláži. Pozrite sa doprava a uvidíte koľko ich tam je. Jeho papagáje však vedia pod ktorým, no problém je v tom, že jeden vždy klame, druhý vždy hovorí pravdu a nedajú sa rozoznať, lebo vyzerajú rovnako. Musíte si ich nejako označiť! Choďte do Microgroggery a popýtajte si od barmana grog /wimpy grog/. Vráťte sa ku kameňom na pláži a použite vábničku na papagáje. Dajte sa jednému z nich napiť grogu a opýtajte sa ho niečo. Ak klame, tak viete, že opitý papagáj (krúti ho) vždy klame, a preto sa na cestu ku klobúku pýtajte vždy iba toho druhého. Keď už konečne nájdete ten správny kameň, zistíte, že ho nemáte ako rozbiť, lebo je moc veľký. Choďte na pláž k bábkovému divadlu a porozprávajte sa s bábkami. Bábku Guybrusha poproste o rozhovor s jej majstrom a povedzte mu o Ultimate Insult. Naľaká sa a keď mu ukážete ako Ultimate Insult vypadá, utečie a vy môžete zobrať bábky /puppets/. Choďte k správnemu kameňu a použite naň bábky. O ostatné sa už postará admirál Casaba.

FMV: Admirál Casaba prikáže pripraviť najväčší kanón lode a strelí po Guybrushovi. Ten však odskočí a guľa zasiahne kameň. Vzniknutý kráter ukrýva bronzový klobúk a Guybrush ho nájde.

Pozbierate posádku a vraciate sa domov.

FMV: V Guvernérskej vile už býva LeChuck, ktorý sa dal z vďačnosti dokopy s Ozziem. Ozzi ho vykopal spod ľadovej hory, preto je LeChuck jeho dlžníkom. Oberú Guybrusha o súčasti Ultimate Insultu a rozhodnú sa ho vyslať niekde, odkiaľ im nebude schopný prekaziť ich plány. Elaine je však aj naďalej na slobode...

ACT 3: ESCAPE FROM MONKEY ISLAND

3.1 Monkey Island

Tak ste tu zas! Privítajte sa s Timmym, prečítajte si správu a všimnite si trs banánov na palme. Vyjdite na mapu a choďte do tábora.

3.1.1 Herman a jeho pamäť

Stretnete tu Hermana, ktorý však stratil pamäť a pamätá si len kokosový orech.

3.1.1.1 Záblesk prvý - kokosový

Pri jeho príbytku sa jeden orech povaľuje, tak ho zoberte /coconut/ a hoďte mu ho do hlavy. Teraz si vspomenie na fľašku mlieka, ktorú stratil pri lávovom poli. Choďte tam (lava field).

3.1.1.2 Záblesk druhý - mliečny

Vidíte fľašku mlieka, no nejaká opica ju hodí na ostrovček do stredu lávy. Vyjdite na mapu a choďte k bani. O kaktus pri v vchode do bane je opretý zbierač banánov /banana picker/. Zoberte ho a choďte do kostola na vrchole sopky. Prejdite k oltáru a porozprávajte sa s duchom kňaza. Zistíte, že kostol je zasvätený LeChuckovi. Povedzte mu, že si chcete vyskúšat jazdu na kmeni po láve. Nedovolí vám to, preto sa ho spýtajte ešte raz a teraz vás už pustí. Dostanete sa do bludiska. Je však veľmi jednoduché a stačí keď narazíte do kmeňov v nasledovnom poradí: tretí sprava, druhý sprava. Keď budete plávať okolo ostrovčeka s fľaškou, zoberte ju zberačom banánov /milk bottle/. Choďte do tábora a hoďte ju Hermanovi do hlavy. Opäť sa mu trochu vyjasní... Spomenie si na harmoniku. Harmonika je však na severnej časti ostrova, preto sa musíte dostať cez lávu.

3.1.1.3 Ako sa dostať cez lávu?

Choďte na pláž, kde ste sa prebrali a viackrát zoberte zbieračom banánov banán až budete mať celý trs /bunch of bananas/. Dajte banán Timmymu a pôjde za vami. Choďte s ním ku bani a pred vchodom mu opäť dajte banán. Choďte dnu a na veľkých dverách otvorte spodné vrátka a hoďte do nich banán. Timmy vojde za ním. Zavrite spodné vrátka a ukážte Timmymu banán cez otvor v hornej časti dverí. Timmy ich otvorí a vy choďte nimi ďalej. Vypadnete do miestnosti s rôznymi ovládačmi, no tie si nevšímajte. V strede je zapadnutá kosačka /weed whipper/. Vyberte ju zberačom banánov a vyjdite na mapu. Choďte na vyhliadkové miesto (Vista Point). Musíte sa postaviť ku kope kameňov, hádzať ich do tunelov a vždy keď kameň v tuneli rozkýva koreň, musíte hodiť ďalší kameň. Najskôr hodíte kameň do pravého tunela, potom do stredného, do ľavého a ešte raz do ľavého. Ak to správne načasujete, vystrelíte balvan, ktorý spadne do lávovej rieky a vytvorí sa v nej malé jazierko. Choďte do kostola, poproste o ďalšiu skúšobnú jazdu a odstavte kmeň do vzniknutého jazierka. Vystúpte a použite kosačku na trávu. Zapríčiní to pokles hladiny. Vyjdite na kopček k palme a potisnite ju, čím získate most spájajúci severnú a južnú časť ostrova.

3.1.1.4 Záblesk tretí - hudobný

Choďte na sever ostrova do Monkey Townu, porozprávajte sa s Jojom a všimnite si malú opicu s harmonikou. Vráťte sa do kostola a nad vchodom si všimnite veľkú lebku, ktorá má v očiach štíty /shields/ - činely. Použite na ne zberač banánov a tieto činelky vymenťe s malou opicou za harmoniku. S harmonikou leťte za Hermanom a hoďte mu ju do hlavy. Teraz sa mu rozjasní úplne a dozviete sa mnohé zaujímavé veci dopĺňajúce celkový príbeh Monkey Islandov. (Najsvetlejší moment z celej štvorky).

FMV: Herman vám povie, že na tento ostrov sa dostal, lebo ho na pretekoch lodí Ozzie vytisol do obrovského vodného víru. Nakoniec vysvitne, že Herman je starý otec Elaine - Horatio Torquemeda Marley.

Pokecajte si s ním a dozviete sa, že existuje ešte štvrtá časť Ultimate Insultu - symbol guvernéra, ktorý má Elaine a jej starý otec, teda Herman a dá vám svoj.

FMV: LeChuck dal na Melee Islande v strede mesta postaviť svoju sochu. A nie malú. Elaine sa tomu prizerá, no je zajatá Pegnose Peteom a odvedená k LeChuckovi.

Z rozhovoru s Hermanom taktiež zistíte, že Ozzieho Ultimate Insult porazíte len väčším Ultimate Insultom.

3.1.2 BIG Ultimate Insult

O veľké opičie hlavy na Monkey Islande nie je núdza, ostrov má podložie zo zlata, a tak...

3.1.2.1 ...jediný problém je bronzový klobúk

Choďte do Monkey Townu. Pokecajte si s Jojom, ktorý má bronzový klobúk, lebo je vodca a vyhral ho v Monkey Kombate. Môže ho získať každý, kto dokáže poraziť Joja. Pokecajte s ním a vysvetlí vám základy Monkey Kombat. (Zarazilo ma, že paródia Mortal Kombatu je lepšia ako samotný originál :D)

3.1.2.2 Monkey kombat

Pravidlá boja:

  1. Monkey Kombat má päť základných bojových postojov:
    • Anxious Ape - AA
    • Bobbing Babbon - BB
    • Gimpy Gibbon - GG
    • Drunken Monkey - DM
    • Charging Chimp - CC
  2. Existujú štyri magické slová, ktorých kombinácie slúžia na zmenu postoja: Ack, Oop, Eek, Chee. Napríklad: Z Drunken Monkey chcete prejsť na Anxious Ape. Použijete kombináciu Oop, Eek, Ack.
  3. Ak chcete prejsť späť z AA na DM, tak použite tú istú kombináciu.
  4. Ak si chcete zachovať postoj, ktorý máte, použite kombináciu troch rovnakých slov. Napríklad: Oop, Oop, Oop.
  5. Remíza sa dosiahne prechodom do rovnakého postoja ako má súper. Dôsledkom remízy je doplnenie časti energie.
  6. Každý postoj sa dá premôcť iným postojom, nie však všetkými. Ak premôžete súperov postoj svojím, odoberiete mu energiu. Ak nie, odoberie súper vám.
  7. Ak použijete nesprávnu kombináciu slov, je to vaša chyba a je vám automaticky odobraná energia.

Autori sa s týmto elementom hry naozaj pohrali, preto sú pri každej hre iné kombinácie slov na zmenu postojov. Aj sila jednotlivých postojov je rozdielna, preto tu nemôžem uviesť presný popis boja. Sledujte, čo robia opice, s ktorými bojujete a podľa toho si vytvorte vlastný súpis kombinácií slov. Ja som si poznatky z mojej hry zhrnul do takýchto tabuliek:

V takejto tabuľke som mal kombinácie slov na zmenu všetkých postojov:

DM - AA Ack Oop Chee
BB - AA Oop Chee Ack
GG - AA Ack Chee Oop
BB - GG Ack Eek Chee
BB - DM Ack Oop Eek
GG - DM Ack Eek Oop
CC - AA Oop Chee Eek
CC - BB Ack Chee Eek
CC - GG Chee Oop Ack
CC - DM Eek Chee Oop

Ďalšia tabuľka (číta sa zhora dole) obsahuje zoznam, ktorý postoj premáhal ktorý:

AA BB GG DM CC
je silnejší než postoje
GG AA BB CC BB
DM DM CC GG AA

V prípade problémov si môžete stiahnuť moje uložené pozície, v ktorých sú kombinácie uvedené v predchádzajúcich tabuľkách použiteľné.

Teraz musíte vyjsť na mapu a zbierať skúsenosti z boja s opicami. Neskôr môžete vyzvať Joja. Keď ho porazíte dostanete bronzový klobúk /bronze hat/. Choďte na východ k veľkej opičej hlave, použite na ňu klobúk a zberač banánov použite na nos. Vojdite dnu a symbol guvernéra vložte do malého slotu pred stredným kreslom.

FMV: Guybrush až teraz odhalil pravé tajomstvo Monkey Islandu. Veľká opičia hlava bola súčasťou veľkého robota opice, ktorý bol zakopaný v zemi. Za Guybrushom prišli Herman a Jojo a spoločne ovládajúc tohoto robota sa vydávajú na odvážnu cestu na Melee Island, aby oslobodili Elaine...

ACT 3+: GUYBRUSH KICKS UNUSUALLY LARGE BUTT

4.1 Vysielač

Vpravo zoberte dosku /really big plank/ a použite ju s najmenšou vežou. Vylezte na túto "vežičku" a skočte na dosku. Na najvyššej zatiahnite za páku.

FMV: LeChuck a Ozzie získali od Elaine guvernérsky symbol a skompletizovali svoj Ultimate Insult. Prvý, kto ho okúsil bol Pegnose Pete. Obrovská mušľa, ktorú ste práve vypli im mala poslúžiť ako zosilňovač jeho demoralizujúceho účinku a zabezpečiť ovládnutie celého Karibiku. Nekonalo sa... LeChuck sa pohádal s Ozziem a odišiel na námestie, kde sa prevtelil do svojej obrovskej sochy a chcel zabiť Guybrusha a aj Ozzieho. Ozzie ho však vďaka Ultimate Insultu obrátil na svoju stranu a rozkázal mu zabiť iba Guybrusha. Ten však stihol dobehnúť k svojemu robotovi a LeChuckov útok odrazil. LeChuck drží v ruke Elaine (Videli ste KingKonga?) a začína sa posledný súboj...

4.2 ...Monkey kombat

LeChucka neporazíte tak ako iné opice, ale MUSÍTE HO UNUDIŤ!!! Ako? Meňte svoj postoj stále na ten istý ako má LeChuck, čím budete remízovať a po chvíli ho to prestane baviť.

FMV: LeChuck pustil Elaine a Ozzieho, ktorý stál na jeho hlave, ukončil troma údermi svojej "ručičky". Pri poslednom údere rozbil aj Ultimate Insult, čo zapríčinilo výbuch. Po LeChuckovi zostal iba kúdol dymu...

 

© 2000 - 2009 - Jaroslav Imrich