The Secret of Monkey Island

Zobraziť všetky sekcie Skryť všetky sekcie

Návrat na hlavnú stránku

PART 1: THREE TRIALS

Choďte do baru. Ak chcete porozprávajte sa s pirátmi pri stoloch, ale hlavný sú traja vzadu pri krbe. Prihovorte sa im a povedzte, že chcete byť pirátom. Dozviete sa o troch skúškach, ktoré musíte zložiť.

1.1 Krádež modly mnohých rúk

1.1.1 Ako vojsť do vily guvernérky

Choďte k dedkovi na útes a pravou stranou obrazovky vyjdite na mapu ostrova. Choďte do lesa (fork). Cestičkou choďte hore a odtrhnite kvet /yellow petal/. Vráťte sa do baru a zatvorte za sebou dvere. Keď z kuchyne vyjde kuchár, počkajte, kým odíde z dohľadu a potom do nej vojdite. Zo stola zoberte mäso /hunk of meat/, hoďte ho do polievky a vytiahnite ho. Získate tak dusené mäso /stewed meat/. Vyjdite z baru, choďte do mesta (doprava), na rohu ulice ignorujte chlapa s papagájom a vojdite do prvých dverí vpravo. Ocitnete sa v malej izbe. Choďte doprava a porozprávajte sa s Voodoo Lady. Vyjdite na ulicu a choďte hore. Vojdite do uličky medzi obchodom a kostolom, kde sa zoznámite s miestnym šerifom. Choďte k vile guvernérky (pri kostole doľava) a použite kvet na mäso /use yellow petal with stewed meat/, čím získate korenené mäso /meat with condiment/ a dajte ho psom. Vojdite do vily, zo stolíka zoberte vázu a choďte do dverí vedľa nej. Po krátkom "ničnerobení" získate odstraňovač sponiek /staple remover/, knihu /Manual of Style/, voskové pery /wax lips/, odpudzovač škrečkov /gopher repellent/ a zistíte, že...

1.1.2 Potrebujete pilník, ale kde je?

Choďte do väznice (naľavo od kostola) a skúste prehodiť pár slov s väzňom. Zistíte, že mu "páchne z huby" a nedá sa s ním rozprávať. Preto choďte na roh ulice (pred dom Voodoo Lady) a porozprávajte sa s tromi pirátmi. Keď vám ponúknu mapu /minutes/, povedzte, že si ju vezmete len ak vám k nej dajú aj dve mince /2 pieces of eight/. Teraz choďte do obchodu a kúpte mentolové cukríky /breath mints/. Sú veľmi osviežujúce, preto dajte jeden väzňovi a už sa s vami porozpráva. Rozprávajte s ním až dovtedy, kým vám nebude chcieť vymeniť koláč za prostriedok proti potkanom. Dajte mu teda odpudzovač škrečkov /gopher repellent/ a on vám dá koláč /cake/. Použite ho /use cake/ a objavíte v ňom pilník /file/. Vráťte sa do vily a skočte do diery v strede izby. Získate modlu mnohých rúk /fabulous idol/ a stretnete sa s guvernérkou, ktorú fascinuje vaše meno. Keď s ňou dohovoríte - ak sa to dá nazvať hovorením - choďte von a budete mať malý konflikt so šerifom...

1.1.3 Desať minút pod vodou

Šerif vás hodil do vody, no nevedel o vašej unikátnej vlastnosti - o zadržaní dychu na desať minút!!! Z vody sa dostanete ľahko, stačí, keď zodvihnete modlu /pick up fabulous idol/. Po vyznaní lásky Elaine choďte do baru a dajte trom pirátom modlu.

1.2 Hľadanie pokladu

1.2.1 Bez peňazí sa poklad nedá nájsť

Poklad je ukrytý v lese, no potrebujete si kúpiť mapu. A na kupovanie sú potrebné peniaze. Už známym manévrom prekĺznite v bare do kuchyne a spod stola zoberte hrniec /pot/. Choďte na mapu a do cirkusu (clearing). Keď vám dvaja artisti ponúknu prácu, spýtajte sa, koľko vám za ňu zaplatia. Budú chcieť vidieť vašu helmu - ukážte im hrniec /use pot/!

1.2.2 Mapa a nástroje

Po práci ste dostali plácu, a tak hor sa nakupovať. Na rohu ulice oproti trom pirátom stojí chlap s papagájom. Kúpte od neho mapu /map/ a choďte do obchodu. V obchode zoberte rýľ /shovel/ a zaplaťte zaň predavačovi. Choďte si na útes pokecať s dedkom a choďte do lesa.

1.2.3 Blúdim v lese

Tento les je bludisko, v ktorom je ukrytý poklad. Môžete si kresliť mapku, ale môžete k nemu ísť aj priamo touto cestou: H,Ľ,H,Ľ,H,Ľ,H,H,P,Ľ,H (H-hore, Ľ-doľava, P-doprava). Použite rýľ na miesto označené X /use shovel with X/ a vykopete poklad - tričko /T-shirt/. Choďte do baru, dajte ho trom pirátom a druhá úloha je splnená.

1.3 Súboj so Swordmasterom

1.3.1 Kde je Swordmaster?

Jediný človek na ostrove, ktorý vie, kde býva Swordmaster je predavač v obchode. Choďte za ním a opýtajte sa ho naňho. Keď odíde, choďte hneď za ním a sledujte ho. Dovedie vás k jeho domu. Vráťte sa späť (doľava) a tento dom bude prístupný priamo z mapy ostrova.

1.3.2 Cesta k učiteľovi a trol-mýtnik

Choďte do baru a do kuchyne. Z kuchyne vedú dvere na mólo, kde je ryba, no tú žerie vták. Postavte sa na dosku za vtákom a tá ho vyhodí do vzduchu. Opakujte to niekoľko krát, až kým sa vám túto rybu /fish/ nepodarí rýchlo vziať. Môžete ju tiež uvariť v polievke /stewed fish/. Choďte do obchodu a kúpte si meč /pick up sword/. Choďte na miesto na mape označené ako most (bridge). Je tu trol-mýtnik. Môžete sa s ním porozprávať, ale môžete mu aj hneď dať rybu /stewed fish/ a on vás pustí na druhú stranu. Choďte ku domu (house). Zaklopte a prehovorte chlapíka, aby vás trénoval v šerme (6x prvá odpoveď).

1.3.4 Praxovanie s pirátmi

Po dlhom tréningu sa vyberte na mapu a musíte bojovať s pirátmi, dokiaľ nebudete mať k dispozícii nasledujúce otázky a odpovede:

- Soon, you'll be wearing my sword like a shish kebab!
- First you'd better stop waving it like a feather-duster.

- You fight like a dairy farmer.
- How appropriate. You fight like a cow.

- There are no words for how disgusting you are.
- Yes there are. You just never learned them.

- I'm not going to take your insolence sitting down!
- Your hemorrhoids are flaring up again, eh?

- People fall at my feet when they see me coming.
- Even BEFORE they smell your breath?

- I once owned the dog that was smarter than you.
- He must have taught you everything you know.

- Nobody's ever drawn blood from me and nobody ever will!
- You run THAT fast?

- I've heard you were a contemptible sneak.
- Too bad no one's ever heard of YOU at all.

- You make me want to puke.
- You make me think somebody already did.

- I've spoken with apes more polite than you.
- I'm glad to hear you attended your family reunion.

- You have the manners of a beggar.
- I wanted to make sure you'd feel comfortable with me.

- Have you stopped wearing diapers yet?
- Why, did you want to borrow one?

- This is the END for you, you gutter-crawling cur!
- And I've got a little TIP for you. Get the POINT?

- My handkerchief will wipe up your blood!
- So you got that job as janitor, after all.

- I got this scar on my face during a mighty struggle!
- I hope now you've learned to stop picking your nose.

- You're no match for my brains, you poor fool.
- I'd be in real trouble if you ever used them.

1.3.5 Hor sa naňho...eee...teda na ňu

Choďte k Swordmasterovi (ďalej už len Carla) a vyzvite ju na súboj. Carla nepoužíva štandartné otázky, ale ak máte "ostrý jazyk", môžete nad ňou zvíťaziť. Tu sú niektoré jej otázky a vaše správne odpovede:

- Only once have I met such a coward.
- He must have taught you everything you know.

- I hope you have a boat ready for a quick escape.
- Why, did you want to borrow one?

- There are no clever moves that can help you now.
- Yes there are. You just never learned them.

- My name is feared in every dirty corner of this island!
- Too bad no one's ever heardof YOU at all.

- Now I know what filth and stupidity really are.
- I'm glad to hear you attended your family reunion.

- My wisest enemies run away at the first sight of me!
- Even BEFORE they smell your breath?

- Every word you say to me is stupid.
- I wanted to make sure you'd feel comfortable with me.

- If your brother's like you, better to marry a pig.
- You make me think somebody already did.

- I will milk every drop of blood from your body.
- How appropriate. You fight like a cow.

- I've got a long, sharp lesson for you to learn today.
- And I've got a little TIP for you. Get the POINT?

- No one will ever catch ME fighting as badly as you do.
- You run THAT fast?

- I usually see people like you passed-out on tavern floors.
- I'm glad to hear you attended your family reunion.

- My sword is famous all over Caribbean!
- Too bad no one's ever heardof YOU at all.

- My tongue is sharper than any sword.
- First you'd better stop waving it like a feather-duster.

- I've got the courage and skill of a master swordsman!
- I'd be in real trouble if you ever used them.

- My last fight ended hands covered with blood.
- Your hemorrhoids are flaring up again, eh?

Keď Carlu porazíte, dá vám tričko /100% Cotton T-shirt/. Choďte do dediny a dozviete sa, že LeChuck uniesol Elaine. Dedko z útesu vám dá list /note/, ktorý si musíte prečítať a ako správny hrdina sa rozhodnete ísť Elaine hľadať. Budete ale potrebovať vlastnú loď a k lodi aj posádku.

1.4 Získanie posádky

1.4.1 Ako vyslobodiť väzňa

Choďte do baru. Porozprávajte sa s kuchárom a zo stola zoberte minimálne dve šálky /mug/. Choďte do kuchyne a do jednej šálky si zo suda naberte grog /use mug with barrel/, čím získate plnú šálku grogu /mug'o'grog/. Grog musíte vo väzení vyliať na zámku, a tak ju otvoríte. Je to pekná gebuzina - bude rozpúšťať šálku - a preto sa musíte ponáhľať. Keď bude šálka tesne pred rozpustením /mug near death/, musíte ju rýchlo preliať do druhej /use mug near death with mug/. Keď väzňa vypustíte, odskočte si k Voodoo Lady, dozvedieť sa niečo o svojej budúcnosti.

1.4.2 Ostrov a kurča

V predsieni u Voodoo Lady si zo stola zoberte kurča /rubber chicken/ a choďte na miesto na mape označené ako útes (shore). Použite kurča na kábel /use rubber chicken on cable/ a vojdite do domu. Pokecajte s chlapom vo vnútri, otvorte dvierka a dotknite sa obludy - papagája. Po tomto "hrdinskom čine" máte druhého člena posádky. S kurčaťom sa vráťte na druhú stranu útesu.

1.4.3 Carla alias Swordmaster (bývalý)

S Carlou je to najľahšie. Stačí, keď jej poviete, že LeChuck uniesol Elaine. Uf... a teraz už len loď.

1.5 Už len? loď...

1.5.1 Vreckové suchoty

Choďte na mapu a do predajne ojazdených lodí (lights). Keď sa porozprávate so Stanom, zistíte, že nemáte dosť peňazí, ale obchodník vám môže dať úver. Stan vám dá vizitku /business card/ a kompas /magnetic compass/. Choďte teda ku obchodníkovi a opýtajte sa ho či vám môže ten úver dať. Keď sa spýta, či máte prácu, povedzte, že máte a dobre si zapamätajte spôsob, ako otváral trezor - odporúčam si to napísať. Pošlite ho za Carlou (Swordmasterom). Keď odíde, otvorte si trezor (PUSH - posúva páku v smere hodinových ručičiek a PULL - proti smeru hodinových ručičiek). Z trezora zoberte úver /storekeeper's note/ a choďte za Stanom.

1.5.2 Stan je predovšetkým obchodník

Keď sa začnete dohadovať o cene lode, musíte dokázať svoj obchodnícky talent. Prvotná cena bola 10.000, no nakoniec som ju kúpil za 4.000 (slovom: štyritisíc). Jednoducho povedané: skúšajte! Akonáhle loď kúpite, choďte do dediny na mólo. Stan vám dá námornícku literatúru /pamphlet/, /leaflet/ a /brochure/.

PART 2: THE YOURNEY

2.1 Zamknutá skriňa

Nachádzate sa v kajute. Otvorte šuplík, vyberte knihu /dusty book/ a prečítajte si ju. Nájdete v nej známku /bookmark/. Na pravej strane kajuty je zamknutá skriňa. Vy ju musíte...? odomknúť! Choďte teda pred kajutu, môžete sa porozprávať so svojou posádkou a choďte do podpalubia. Dverami vojdite do kuchyne. Otvorte skrinku vľavo a zoberte z nej jeden balíček vločiek /cereal/. Otvorte ho, nájdete v ňom hračku /prize/ a keď si ju prezriete, zistíte, že je to kľúč /small key/. Choďte do kajuty a kľúčom otvorte skriňu. Vyberte z nej truhlicu, otvorte ju a zoberte z nej kus papiera /piece of paper/ a koreninu /cinnamon sticks/. Prezrite si papier. Je to recept, s pomocou ktorého sa dostanete na Monkey Island.

2.2 Ide sa variť

Zo stola v kajute zoberte pero /feather pen/ a atrament /ink/. Vyjdite na palubu a po rebríku na stožiar, kde musíte zobrať pirátsku vlajku /Jolly Roger/. Teraz by ste mali zísť do podpalubia a otvorom v strede miestnosti do útrob lode. Musíte tu zobrať lano /giant piece of rope/, víno z truhlice /fine wine/ a pušný prach zo suda /gunpowder/. Choďte do kuchyne a do hrnca nahádžte tieto veci:

2.3 Let na Monkey Island

Po pár dňoch sa zobudíte. Na ohni v peci zapáľte pero /use feather pen with red hot fire/, čím získate horiace pero /flaming mass/. Pokiaľ ste ho neuvážene hodili pri varení do hrnca, zapáľte mapu /map/. Spod okna zoberte hrniec /pot/ a choďte si do útrob lode zobrať pušný prach /gunpowder/. Choďte na palubu a môžete si pokecať so svojou "usilovnou posádkou". Do dela napchajte pušný prach /use gunpowder in cannon nozzle/, dajte naň zápalnú šnúru /use giant piece of rope with cannon/, zapáľte ju /use flaming mass with fuse/ a rýchlo si na hlavu nasaďte hrniec /use pot/.

PART 3: UNDER MONKEY ISLAND

3.1 Päť banánov pre opicu

Po "hladkom" pristátí zoberte banán /banana/ a prečítajte si listinu na strome.

3.1.1 Katapult

Choďte do džungle, ku zákrute rieky (river fork), prečítajte si list a zároveň zoberiete aj kameň, ktorým je zaťažený /noteworthy rock/. Po skalách vylezte hore a prečítajte si ďalší list. Vidíte jednoduchý katapult, ktorým musíte zostreliť banány z palmy na pláži, preto ho dvakrát potiahnite /pull primitive art/, vylezte po skalách na vrchol kopca a potisnite kameň na okraji /push rock/. Keby sa vám to nepodarilo na prvý pokus, vezmite si kameň z kopy vedľa vás a skúste to ešte raz. Pokecajte si s Hermanom (Len kvôli srande sa skúste poprechádzať po pravom okraji vrcholu kopca...), choďte na pláž, kde ste prvý raz pristáli a cestou si prečítajte list pri katapulte. Na pláži zoberte dva banány /banana/ a už ich máte tri.

3.1.2 Mŕtve rameno rieky a obesenec

Choďte do džungle, na okraj krátera (fort). Ste v Hermanovom príbytku. Zoberte ďalekohľad /spyglass/, drgnite do dela /push cannon/ a zoberte pušný prach /handful of gunpowder/. Choďte do džungle k rybníčku (pond). Prečítajte si papier a prehoďte pár slov s Hermanom. Choďte k zákrute rieky. Do kameňov, ktorými je zahataná rieka, dajte pušný prach /use handful of gunpowder with dam/, otvorte ďalekohľad /open spyglass/, čím získate šošovku /lens/ a tú použite so slnkom /use lens with sun/ tak, aby ste zapálili pušný prach.

3.1.3 Roklina s veslami

Choďte k jazierku, kde už po výbuchu bude voda a mŕtvole zoberte lano /rope/. Choďte na pláž po pravej strane (beach) a prečítajte si list, ktorý je vo fľaši. Choďte doprava k cípu ostrova, kde je veľká opičia hlava (clearing) a pokecajte si s Hermanom. Teraz musíte ísť do Hermanovho príbytku a tiež tam zoberte lano /rope/. Choďte k rokline (crack) a použite prvé lano s kolíkom v zemi /use rope with strong branch/, zlezte po ňom nižšie a druhé lano uviažte o peň /use rope with sturdy stump/. Zlezte dole, zoberte veslá /oars/ a choďte na pláž so stromom.

3.1.4 Ako sa dostať ku kanibalom?

Jednoducho. Už máte veslá, použite ich na čln /use oars with rowboat/, plávajte doprava, hore a vyloďte sa na pláži (beach). Prečítajte si list a choďte do osady kanibalov (village).

3.1.5 Pustite ma vóóóóóóóóóón!!!

Z misy s ovocím zoberte posledné dva banány /banana/ a choďte doprava. Stretnete kanibalov, ktorý od vás chcú niečo pre veľkú opicu. Zatiaľ to nemáte, tak im skúste dať napr. odstraňovač sponiek /staple remover/ a skončíte zamknutý v chatrči. Prečítajte si list, ktorý je na zemi. Zo zeme zoberte lebku /skull/ a pod ňou je pohyblivá doska /loose board/, posuňte ju, prejdite dierou a choďte k člnu.

3.2 Konečne máme tie banány,...

3.2.1 ...ale nemáme darček pre kanibalov...

Plávajte ku pláži so stromom a choďte do džungle za opicou (monkey). Dajte jej všetkých päť banánov a pôjde za vami. Spolu choďte k opičej hlave. Na jednom z totemov pri plote je tajná páka. Zatiahnite ju /pull nose/ a opica sa na ňu zavesí. Vy môžete vojsť dnu do ohrady. Choďte k opičej hlave a zo zeme vyberte malú modlu /wimpy little idol/. Choďte ku kanibalom, povedzte im nech vás nejedia, že im niečo dáte a dajte im tú malú modlu.

3.2.2 ...a kľúč od opičej hlavy!!!

Vojdite do chatrče, kde vás väznili kanibali a zoberte zbierač banánov /banana picker/. Vyjdite von a vymeňte ho s Hermanom za kľúč do veľkej opice /monkey head key/.

3.3 Katakomby v opičej hlave

Choďte k veľkej opici a vyčistite jej ucho /use monkey head key in gigantic monkey ear/.

3.3.1 Navigátor

Keď opica otvorí papuľu, vojdite dnu a skúste sa poprechádzať po katakombách. Predpokladám, že ste tým nič nedosiahli, lebo potrebujete niečo, čo vám ukáže cestu. Choďte teda za kanibalmi a oni vám prezradia, že potrebujete hlavu navigátora, ale oni vám svoju nemôžu dať. Dajte im brožúrku /leaflet/, čo ich presvedčí. Dajú vám hlavu navigátora /head of the navigator/ a na nej je náhrdelník /necklace on navigator/, ktorý robí človeka neviditeľným pre duchov. Choďte do veľkej opice. Použite hlavu navigátora a choďte tam, kde ukazuje jej nos, až dojdete na...

3.4 Loď G.P. LeChucka

Porozprávajte sa s hlavou navigátora /talk to head of the navigator/ a prehovorte ju, aby vám požičala náhrdelník. Nebojte sa použiť aj tvrdšie metódy (láva a tak...), len tak ju presvedčíte. Použite náhrdelník /use necklace on navigator/ a stanete sa neviditeľným pre duchov. Choďte na loď.

3.4.1 Kľúčik

Okolo psa prejdite doľava - do LeChuckovej kajuty. Na stene je kľúč. Použite naň kompas /use magnetic compass with key/ a tak ho potichu získate.

3.4.2 Vŕzgajúce dvere

Vaším ďalším cieľom sú dvere na pravej strane lode, no tie pri otvorení vŕzgajú a to priťahuje pozornosť zabávajúcich sa duchov. Choďte teda do podpalubia, okolo spiaceho ducha prejdite doprava - do stajne - a zo zeme pri kurách zoberte pero /ghost feather/. Vráťte sa späť do miestnosti, kde spí duch. Dvakrát ho pošteklite perom na nohe /use ghost feather with sleeping ghost crew/ a zoberte fľašku s grogom /jug'o'grog/. Choďte do stajne. Za vami sú na zemi padacie dvere. Použite na ne kľúč /use key in hatch/ a choďte cez ne dolu. Do misky pred potkanom nalejte grog /use jug'o'grog with dish/ a zoberte si masť z veľkého hrnca /glob of grease/. Vyjdite na palubu a tukom pomastite dvere vpravo /use glob of grease on squeaky door/, po čom môžete vojsť dnu.

3.4.3 Magický koreň

Zo steny zoberte náradie /ghost tools/ a choďte do stajne. Náradie použite na truhlicu /use ghost tools with glowing crate/ a zoberte z nej koreň /voodoo root/. Choďte za kanibalmi a oni z neho vyrobia prípravok proti duchom /magic seltzer bottle/. Vráťte sa k LeChuckovej lodi.

LAST PART: GUYBRUSH KICKS BUTT

4.1 Svadba a automat na pivo

Pomocou piva z koreňa sa prebojujte do kostola a zastavte sobáš. LeChuck vás začne mlátiť. Keď doletíte do Stanovho bazáru, padnete do automatu na pivo z koreňa. LeChuck vás z neho vytiahne a vy na neho rýchlo použite fľašu piva, ktorá je na zemi /use root beer with LeChuck/. Príde Elaine a nasleduje záver hry.

 

© 1999 - 2009 - Jaroslav Imrich